Tuotettu Suomessa ja Ruotsissa

100% luonnollinen – miksi ei?

Olet ehkä huomannut, että monet tuotteistamme ovat 95% tai 98% luonnollisia? Ja ehkä olet miettinyt, miksi ei 100% – koska eihän luonnollinen aina ole paras?

Lyhyt vastaus on ei. Ja pitkä vastaus? Se tulee tässä.

Mitä luonnollisempi, sitä parempi. Se kuulostaa oikealta, ja monille se tuntuu oikealta myös.

Mutta ihonhoito ei ole tunteita. Se on biologiaa, kemiaa ja teknologiaa. Ja jotta voidaan valmistaa ihonhoitotuotteita, jotka todella ovat tehokkaita, tarvitaan enemmän kuin pelkkiä raaka-aineita luonnosta.

Tiede tuo turvallisuutta

Vain sanottakoon – rakastamme luontoa. Ja rakastamme täyttää tuotteemme ravitsevilla ainesosilla pohjoisista kasveista, marjoista ja siemenistä. Ei vain siksi, että se kuulostaa hyvältä ja kauniilta – vaan koska se oikeasti toimii. Luonto on täynnä aktiivisia aineita, jotka vahvistavat ja suojaavat ihoa eri tavoin.

Mutta on myös joitakin ominaisuuksia, joita tarvitsemme, mutta joita emme saa luonnosta.

Ainakaan suoraan. Ota esimerkiksi mantelihappo, joka tulee karvasmantelista – luonnollinen raaka-aine. Mutta koska sitä valmistetaan mekaanisella puristuksella ja jatkojalostuksella, sitä ei teknisesti luokitella ”luonnolliseksi” – vaikka raaka-aine, josta se tulee, on 100 % luonnollinen. Joten kyse on oikeastaan enemmän määritelmästä kuin todellisuudesta. Mantelihappo on ainesosa, jota käytämme uudessa vartalodeodorantissamme, koska se on tehokas, ihoystävällinen ja kasvipohjainen – vaikka säädökset eivät luokittelekkaan sitä luonnolliseksi.

Todella hyvä ihonhoitotuote on oltava turvallinen, tehokas, vakaa – ja toimia yhtä hyvin ensimmäisenä päivänä kuin viimeisenä. Siksi tuotteemme koostuvat 92–99 % luonnollisista ainesosista, ja niissä on pieni, tarkasti säädetty osuus laboratoriossa valmistettuja ainesosia. Ei siksi, että meillä olisi vaihtoehto – vaan siksi, että se on täysin välttämätöntä, jotta tuote olisi kestävä, tehokas ja ennen kaikkea – turvallinen.

Kaikki on kemiaa

Jep – kaikki on kemiaa. Riippumatta siitä, tuleeko ainesosa kasvista, siemenestä tai laboratoriosta, puhumme molekyyleistä. Ja molekyyli on täysin sama, ei väliä mistä se tulee.

Ota esimerkiksi hyaluronihappo. Se on aine, jonka kehosi pystyy tuottamaan itse (vaikka määrä laskee vuosien myötä), mutta sitä valmistetaan myös laboratoriossa. Täysin identtinen rakenteeltaan ja koostumukseltaan, mutta puhtaampi, turvallisempi ja kestävämpi. Tämä tarkoittaa, että ihosi tunnistaa sen ja hyötyy siitä, riippumatta siitä, onko se kehosi vai laboratoriotason tuottama.

Ja sama pätee moniin muihin ainesosiin, joita ehkä tunnistat:

  • Niacinamidi – tai B3-vitamiini, löytyy luonnollisesti monista eri ruoka-aineista ja ihostamme, mutta sitä tuotetaan synteettisesti ihonhoidossa puhtauden ja kohdennetun tehon varmistamiseksi. Niacinamidi vahvistaa ihon suojabarriääriä, tasoittaa ihon sävyä ja vähentää punoitusta – ilman ärsytystä.

  • Seramidit ovat rasva-aineita, joita löytyy jo ihon pinnalta. Ihonhoidossa seramidi valmistetaan laboratoriossa jäljittelemään ihon omia rakennuspalikoita, jotta se voi paremmin vahvistaa ja korjata suojabarriääriä.

  • Glyseriini on kosteuden magneetti, jota löytyy luonnollisesti sekä kasviöljyistä että ihostamme. Ihonhoidossa sitä valmistetaan usein synteettisesti, mikä tekee siitä erityisen turvallisen ja luotettavan kosteuttavan ainesosan.

  • Peptidit ovat pieniä proteiinin palasia, joita keho käyttää muun muassa kollageenin valmistamiseen. Kun lisätään synteettisesti valmistettuja peptidejä ihonhoitoon, ne lähettävät iholle signaaleja uusiutumisesta – aivan kuten keho itse tekisi.

Kysymys ei siis ole aina siitä, mistä ainesosa tulee, vaan siitä, mitä se tekee iholle ja miten se on valmistettu. Kun molekyylit ovat identtisiä, iho ei tee eroa.

Stabiliteetti ja kestävyys – niin selvä!

Me otamme sen ehkä itsestäänselvyytenä, mutta jokaisessa ihonhoitotuotteessa on paljon työtä taustalla. Jotta se olisi turvallinen ja tehokas pitkällä aikavälillä, sen täytyy olla myös vakaa. Sen täytyy kestää lämpöä, kylmää, valoa ja ilmaa – ja kosketusta ei aina täysin puhtain käsin. Yleensä päivittäin, useiden kuukausien ajan.

Tuotteessa on oltava säilöntäaineita – suojaksi bakteereilta ja homeilta. Siinä on oltava emulgointiaineita – jotka varmistavat, että öljy ja vesi sekoittuvat hyvin eivätkä erotu. Ja siinä on oltava stabilointiaineita – jotka tekevät koostumuksesta tasaisen ja hyvän, vaikka tuote seisoo kylpyhuoneen hyllyllä puoli vuotta. Ja joskus nämä aineet täytyy olla synteettisiä, koska ne yksinkertaisesti toimivat parhaiten ja ovat turvallisimpia iholle.

Tämä ei ole tuotteen heikkous, päinvastoin. Se on laadun takeena ihollesi ja terveydellesi.

Luonnolliset ainesosat ovat upeita iholle, mutta se ei välttämättä tarkoita, että ne aina olisivat parempia kuin synteettiset. Tärkeintä on, miten tuote on muotoiltu.

Luonnollinen – mutta ei välttämättä hellävarainen

Yksi yleinen myytti on, että luonnollinen aina tarkoittaa hellävaraista ja lempeää. Mutta tiesitkö, että monet ärsyttävimmistä aineista, joita tunnemme ihonhoidossa, tulevat juuri luonnosta? Eteeriset öljyt ja kasviuutteet voivat olla upeita, mutta myös voimakkaita ja arvaamattomia, erityisesti herkälle iholle.

Hyvä ihonhoito on tasapainoa. On tiedettävä, milloin luonnollisten ainesosien ominaisuudet saavat olla pääosassa ja milloin on tarpeen tukea niitä ainesosilla, jotka ovat vakaampia ja ennustettavampia koostumuksessa. Ei siksi, että toinen olisi parempi kuin toinen, vaan koska yhdistelmä tuo sekä turvallisuutta että tehokkuutta, riippumatta siitä, millainen iho sinulla on.

Tuote, joka käyttäytyy samalla tavalla joka kerta, kun se levitetään, on juuri se, mitä iho tarvitsee, kun se on herkkä, kuiva tai stressaantunut.

Me välitämme

Monet eivät ehkä mieti, että luonnollisten ainesosien kysyntä vaikuttaa myös luontoomme. Kun kosmetiikan raaka-aineiden viljeleminen tulee kannattavammaksi kuin ruoan viljeleminen, luonnonvarat painetaan suuntaan, joka ei aina ole kestävää.

Siksi työskentelemme jatkuvasti kehittääksemme koostumuksia, jotka tekevät hyvää iholle, mutta samalla ottavat huomioon ympäristön. Yhdistämällä luonnollisia ainesosia laboratoriossa kehitettyihin ainesosiin, vähennämme luonnon raaka-aineiden tarvetta samalla kun varmistamme yhtä hyvän, mutta useimmiten jopa paremman, vaikutuksen. Hyvä iholle ja hyvä maapallolle.

Tämä filosofia on tärkeä meille uusien tuotteiden kehittämisessä. Ja puheen ollen uutisista – paljon jännittävää on tulossa. Työskentelemme muun muassa 98 % luonnollisen aurinkovoiteen parissa, ja tulemme myöhemmin lanseeraamaan valikoiman meikki- ja hiustuotteita, jotka yhdistävät tehokkaita ja luonnollisia ainesosia.

Mitä tarkoittaa luonnollinen, oikeastaan?

Käsitteet kuten luonnollinen, ekologinen ja orgaaninen näkyvät kaikkialla kosmetiikkamaailmassa – mutta niitä ei aina voi pitää täysin luotettavina. Ei nimittäin ole olemassa yhtenäistä, julkista standardia siitä, mitä voidaan oikeasti kutsua luonnolliseksi. Monet käyttävät näitä sanoja enemmän markkinointina kuin tuotetietona.

Olemme valinneet hieman toisenlaisen lähestymistavan. Meille tärkeintä on tieto ja avoimuus. Tuotteemme eivät ole luonnollisia vain siksi, että se kuulostaa hyvältä. Selitämme, mitä tuotteissa on ja miksi ne ovat siellä. Se tekee valintojen tekemisestä helpompaa ja varmistaa, että ne todella sopivat ihollesi – eikä vain siksi, että se on trendikästä.

Hyvät ihonhoitotuotteet eivät ole vastakohtia luonnollisen ja synteettisen välillä. Kyse on siitä, mitä toimii. Yhdistämällä luonnon ravinteet tieteen tarkkuuteen, saamme molempien maailmojen parhaat puolet. Tuotteet, jotka hoitavat, suojaavat ja parantavat ihoa – tinkimättä turvallisuudesta, terveydestä tai ympäristöstä.

Joten ei, Vessi ei ole 100 % luonnollinen, mutta olemme ainakin 100 % harkittuja.

TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ

Tämä tietosuojakäytäntö kuvaa henkilötietoja, jotka kerätään tai luodaan (käsitellään), kun käytät Vessi AS:n verkkosivustoja (jäljempänä ”Verkkosivusto”). Tämä tietosuojakäytäntö kertoo myös, kuinka henkilötietojasi käytetään, jaetaan ja suojataan, millaisia valintoja sinulla on henkilötietojesi suhteen sekä kuinka voit ottaa meihin yhteyttä.

Mitä tietoja keräämme ja milloin?

Pyydämme sinulta tiettyjä henkilötietoja, jotta voimme tarjota pyytämiäsi tuotteita tai palveluja. Esimerkiksi, kun teet ostoksen, otat yhteyttä asiakaspalveluumme, pyydät saada viestintää, luot tilin, osallistut tapahtumiimme tai kilpailuihimme tai käytät verkkosivustojamme.

Näihin henkilötietoihin kuuluvat:

– Yhteystiedot, kuten nimesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi sekä toimitus- ja laskutusosoitteesi
– Kirjautumis- ja tilitiedot, mukaan lukien käyttäjätunnus, salasana ja yksilöllinen käyttäjätunnus
– Henkilökohtaiset tiedot, kuten sukupuoli, kotipaikka, syntymäaika ja ostohistoria
– Maksu- tai luottokorttitiedot
– Henkilökohtaiset mieltymykset, kuten toivelista sekä markkinointiin ja evästeisiin liittyvät valinnat

Kun käytät verkkosivustoamme, tietojasi kerätään automaattisesti laitteestasi tai selaimestasi. Lisätietoa näistä käytännöistä on tämän tietosuojakäytännön Evästeet-osiossa. Näihin tietoihin kuuluvat:

– Laitetunnus, ”puhelun tila”, verkon käyttö, tallennustiedot ja akkutila

– Evästeet, IP-osoitteet, ”viittaavat otsikot”, data, joka tunnistaa selaimen ja sen version, ”web beacons” ja tagit.

MIKSI ja MITEN käytämme ja käsittelemme henkilötietojasi?

Käsittelemme kaikkia henkilötietoja henkilötietolain mukaisesti. Rekisterinpitäjänä säilytämme ja käytämme tietoja asiakassuhteidemme hoitoon ja hallintaan, mukaan lukien tiedot tuotteista, palveluista ja muista eduista, joita tarjoavat Vessi AS sekä läheiset yhteistyökumppanimme.

Vessi AS ei jaa henkilötietoja kolmansien osapuolten kanssa, emmekä myöskään vaihda tai välitä tietoja kolmansille osapuolille. Kolmannet osapuolet voivat saada pääsyn tietoihin vain, jos heidän on suoritettava tiettyjä palveluja puolestamme. Tällaisissa tapauksissa tehdään tiukat sopimukset tietoturvan suojaamiseksi. Päätämme myös aina, miten tietojen käsittely tapahtuu. Vessi AS vastaa edellä kuvatusta henkilötietojen käsittelystä.

Tarjoamme asiakkaille tietoa tuotteistamme, palveluistamme, tapahtumistamme ja markkinointitarkoituksista..

Kun annat suostumuksesi syöttämällä sähköpostiosoitteesi ja valitsemalla ”Lähetä minulle uutiskirje”, hyväksyt, että voimme lähettää sinulle tietoa uusista tuotteista ja tarjouksista sekä käyttää sähköpostiosoitettasi tähän tarkoitukseen. Lähetämme sinulle markkinointiviestejä ja uutisia liittyen Vessin tuotteisiin, palveluihin, tapahtumiin ja muihin tarjouksiin. Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa antamasi suostumuksen jälkeen klikkaamalla ”peru tilaus” uutiskirjeidemme alaosassa.

Jos olet Vessi AS: nykyinen asiakas (esimerkiksi jos olet tehnyt tilauksen meiltä), voimme käyttää antamiasi yhteystietoja lähettääksemme sinulle markkinointiviestejä vastaavista tuotteista tai palveluista, jos sovellettava lainsäädäntö sen sallii (ellet ole kieltäytynyt tästä). Muissa tapauksissa pyydämme suostumustasi markkinointitiedon lähettämiseen. Voimme käyttää meille antamiasi tietoja sekä tietoja muista tuotteistamme tai palveluistamme – kuten verkkosivustojemme ja sovellustemme käyttöäsi koskevia tietoja – viestien personointiin tuotteista ja palveluista, jotka voivat kiinnostaa sinua.

Toiminnan, tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen, ylläpitoon ja parantamiseen

Käytämme antamiasi henkilötietoja liiketoimintamme ylläpitoon. Esimerkiksi ostoksen yhteydessä käytämme näitä tietoja kirjanpitoon, auditointeihin ja muihin sisäisiin toimintoihin. Voimme hyödyntää tietoja siitä, miten käytät tuotteitamme ja palveluitamme parantaaksemme käyttökokemustasi sekä auttaaksemme teknisten ja palveluun liittyvien ongelmien diagnosoinnissa sekä verkkosivustojen ja sovellusten hallinnassa.

Tietojen jakaminen ulkopuolisten ja kolmansien osapuolten toimittajien kanssa

Käytämme useita alihankkijoita ja palveluntarjoajia – usein tietojenkäsittelijöiksi kutsuttuja – tuotteiden toimitukseen, tietojen keräämiseen, säilytykseen ja käsittelyyn. Nämä toimittajat käsittelevät tietoja puolestamme heidän kanssaan solmitun tietojenkäsittelysopimuksen mukaisesti ja saamiensa ohjeiden mukaisesti. Kaikki käsittely tapahtuu Euroopan ja Norjan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.

Vessi AS ei myy henkilötietojasi kolmansille osapuolille eikä myöskään vaihda tai välitä näitä tietoja edelleen. Maksu- ja yhteystietosi ovat ainoastaan Klarnan, Mobilepayn, Paypalin ja Stripen kautta Dinterolle saatavilla maksutapahtumien käsittelyä varten; Mailworldin ja Postin, jotka hoitavat tuotteidemme toimitukset sinulle; Klayion, joka lähettää asiakaskirjeet, uutiset ja tarjoukset; sekä WooCommercen, joka on verkkokauppamme kaupankäyntialusta.

Maksutapahtumien suorittamiseen käytämme Dinteroa. Kaikki Visa- ja Mastercard-maksujen korttitapahtumat ja maksutiedot salataan Dinteron kautta. Me tai kukaan muu ei voi lukea luottokortin numeroa, nimeä tai osoitetta, kun maksutapahtumia suoritetaan verkkokaupassa.

Lue lisää Klarnan tietosuojakäytännöstä täältä:

https://www.klarna.com/no/personvern/

Lue lisää Dinteron tietosuojakäytännöstä täältä:

https://www.dintero.com/legal/privacy-policy

Lue lisää Mobilepayn tietosuojakäytännöstä täältä:

https://mobilepay.fi/app/legal/privacy-notice/en

Tilaamiesi tavaroiden toimituksen varmistamiseksi keräämme yhteys- ja toimitustiedot. Tässä palvelussa käytämme Mailworldia ja Postia. Lue lisää niiden tietosuojakäytännöistä täältä:

https://www.posti.com/yksityisyydensuoja

Jotta voimme lähettää sinulle tarjouksia, uutisia ja tietoa tuotteistamme, keräämme sähköpostiosoitteesi ja käytämme Klayiota lähettämiseen. Sinun on annettava aktiivinen suostumuksesi siihen, että voimme lähettää sinulle uutiskirjeitä, ja voit peruuttaa postituslistaltamme tilauksen milloin tahansa. Lue lisää Klayion tietosuojakäytännöstä täältä:

https://www.klaviyo.com/legal/privacy

Jotta voisimme tarjota sinulle parhaan ostokokemuksen verkkokaupassa ja inspiroivan asiakaskokemuksen verkkosivustoillamme, käytämme WooCommercea kauppa-alustana. Keräämme verkkokaupassa tilaus- ja ostotietoja. Lue lisää WooCommercen tietosuojakäytännöistä täältä:

https://automattic.com/privacy/

Käytämme evästeitä, kuten useimmat muutkin verkkosivustot, parantaaksemme verkkosivustojemme käyttökokemusta.

Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan selaimen muistiin . Niitä käytetään esimerkiksi huolehtimaan sivustolla tekemistäsi käyttäjävalinnoista, tallentamaan ostoskorisi ja analysoimaan, miten käytät sivujamme, jotta voimme parantaa itseämme.

Evästeiden käyttö – kerätyt tiedot

Eväste sisältää vain anonyymiä tietoa, eikä sitä voida käyttää käyttäjän henkilökohtaiseen tunnistamiseen. Käyttämällä verkkosivustoja annat suostumuksesi evästeiden tallentamiseen selaimeesi. Jos et halua evästeiden tallentuvan, voit muuttaa selaimesi asetuksia ja voit poistaa evästeet milloin tahansa.

Google Analytics

Käytämme Google Analyticsin evästeitä analysoidaksemme käyttäjien käyttäytymistä verkkosivustoillamme ja tehdaksemme asiakkaan matkasta sivuillamme mahdollisimman hyvän. Tiedot kerätään ja tallennetaan Googlen palvelimille.

Google-mainokset

Käytämme evästeitä tuottaaksemme sisältöä ja mainoksia, jotka sopivat parhaiten tarpeisiisi ja mieltymyksiisi.

Lue lisää Google Analyticsin tietosuojakäytännöistä:

https://policies.google.com/privacy?hl=no&gl=no

Facebook/Instagram/

Käytämme Facebookin evästeitä analysoidaksemme käyttäjien käyttäytymistä verkkosivustoillamme ja vastauksia mainontaan sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa. Käytämme keräämiämme tietoja tuottaaksemme sisältöä ja mainoksia, jotka sopivat parhaiten tarpeisiisi ja mieltymyksiisi.

Lue lisää Facebookin evästekäytännöstä täältä:

https://www.facebook.com/policies/cookies/

Miten voin välttää evästeitä?

Jos et halua vastaanottaa evästeitä, voit joko estää kaikki evästeet, poistaa olemassa olevat evästeet tietokoneeltasi tai saada varoituksen ennen evästeiden tallentamista.

Evästeasetusten muuttaminen voi johtaa huonompaan käyttökokemukseen, kun vierailet meidän ja muilla verkkosivustoilla.

Huomaa, että jos et hyväksy evästeitä, jotkin verkkosivustomme toiminnot eivät välttämättä toimi.

Lue lisää evästeiden poistamisesta osoitteessa kyberturvallisuuskeskus.fi

https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/en/our-activities/regulation-and-supervision/cookies

Suostumus

Asiakas hyväksyy sen, että Vessi AS voi käyttää kaikkia viestintämuotoja, kuten kirjeitä, puhelinta, sähköpostia ja tekstiviestejä, tiedottaakseen sinulle tuotteistamme ja tarjouksistamme tai markkinoidakseen niitä. Asiakas hyväksyy, että Vessi AS:n läheiset yhteistyökumppanit voivat käyttää kirjeitä ja puhelimia tuotteidensa ja tarjoustensa markkinointiin. Suostumus on vapaaehtoinen ja voimassa, kunnes se peruutetaan. Jos haluat peruuttaa suostumuksesi kokonaan tai osittain, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Vessi AS:llä on salassapitovelvollisuus henkilötietojen suhteen. Tietojen luovuttaminen ulkopuolisille muille kuin edellä mainituille tahoille ei voi tapahtua ilman suostumustasi, paitsi jos luovuttaminen on lain edellyttämää tai se on osa maksujen perintää, vakuutushakemusten ja/tai kirjanpidon käsittelyä. Varausten rekisteröinti osoitetaan asiakaspalveluun. Sinulla on oikeus tarkastaa sinusta rekisteröidyt tiedot ja vaatia niiden korjaamista, vrt. henkilötietolaki 18, 27 ja 28 §.

Vessi AS käyttää henkilöprofiileja. Sinulla on oikeus tutustua profiilin perustana oleviin tietoihin ja siihen, mistä tiedot on otettu, vrt. henkilötietolaki 21 §.

Jos haluat lisätietoja henkilötietojen käsittelystä, ota yhteyttä asiakaspalveluun, joka auttaa sinua mielellään.

OSTOEHDOT JA TOIMITUSTAVAT

Nämä ostoehdot koskevat tuotteiden ja palveluiden, eli tavaroiden, toimittamista Alankomaissa sijaitseville loppuasiakkaille.

”Myyjä” on: Vessi AS (jäljempänä myös ”me”, ”meitä”)

Y-tunnus: 926 960 636 / SE502088245101
Sähköposti: asiakaspalvelu@vessi.fi

puhelinnumero: +358 9 42722343

”Ostaja” on henkilö, joka on merkitty ostajaksi tilauksessa. Ostajan nimi näkyy annetussa tilausvahvistuksessa. Jäljempänä ostajaan viitataan myös termeillä ”sinä” tai ”sinun”.

”Tuote” tarkoittaa toimitettua tavaraa.

Asiakaspalvelun yhteystiedot
Sähköposti: asiakaspalvelu@vessi.fi
puhelinnumero: +358 9 42722343
Postiosoite:  Tupasela / Vessi AS, Ainontie 5 / Ovet 3-7, 01630 Vantaa, Finland
Varasto ja palautusosoite:  Tupasela / Vessi AS, Ainontie 5 / Ovet 3-7, 01630 Vantaa, Finland

Tietosuoja

Tietosuojakäytäntömme löydät täältä. Tietosuojakäytännön katsotaan olevan hyväksytty, ja se on osa käyttöehtoja. Tämä koskee tuotteiden ja palveluiden, eli tavaroiden, toimitussopimuksia Norjassa sijaitseville loppuasiakkaille. Vessi ei myy henkilötietojasi kolmansille osapuolille eikä vaihda tai luovuta niitä eteenpäin. Voimme lähettää sinulle markkinointiviestintää ja uutisia koskien Vessin tuotteita, palveluita, tapahtumia ja muita tarjouksia. Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa annettuasi suostumuksesi, valitsemalla ”peru tilaus” uutiskirjeidemme alalaidasta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ostosopimuksen hyväksyminen ja ehtojen muutokset

Ostosopimus sitoo molempia osapuolia, kun tilaus on vastaanotettu myyjän toimesta. Kun tilaus on vastaanotettu, myyjä lähettää ostajalle tilausvahvistuksen sähköpostitse kohtuullisen ajan kuluessa. Tilausvahvistuksessa näkyvät tilatut tuotteet ja hinnat. Ostajan tulee tarkistaa tilausvahvistus ja ilmoittaa välittömästi myyjälle, mikäli vahvistus ei vastaa tehtyä tilausta.

Tämä ostosopimus tarkoittaa, että hyväksyt sopimusehtojen päivitykset/muutokset. Uudet ostosopimuksen ehdot julkaistaan myyjän verkkosivustolla ja/tai liitetään seuraavaan toimitukseesi.

Asiakaspalvelumme on täällä sinua varten.

Asiakaspalvelutiimimme auttaa sinua mielellään sähköpostitse ja puhelimitse arkipäivisin klo 09.00–16.00. Voit ottaa yhteyttä osoitteeseen: asiakaspalvelu@vessi.fi. Ystävällinen asiakaspalvelumme on valmiina auttamaan sinua kaikissa mahdollisissa asioissa.

Toimitus

Lähetämme tilaukset Postin kautta. Tilausvahvistus liitetään kaikkiin lähetyksiin. Jos valitsit kassalla Klarnan maksutavaksi, saat Klarnalta laskun sähköpostitse. Suosittelemme lataamaan Klarna-sovelluksen, jonka avulla voit helposti hallita kaikkia laskujasi – se on kätevä!

Noutamattomat paketit / Vastaamatta jättäminen

Jos et nouda tilaustasi etkä ole meihin yhteydessä, emme saa mitään tietoa siitä, miksi pakettia ei ole noudettu. Tämä ei täytä peruutusoikeuslain § 11 ja § 13 vaatimuksia, ja menetät näin ollen oikeuden peruuttaa ostoksen. Jos et maksa uudesta toimituksesta tai et halua, että paketti lähetetään uudelleen, tiimimme palauttaa maksamasi summan alkuperäiselle maksutavallesi, kun olemme vastaanottaneet palautetun paketin.

Jos ilmoitat meille etukäteen, että haluat käyttää peruutusoikeuttasi määräajan sisällä ja pyydät Postia palauttamaan tuotteen, sinun tulee maksaa palautuskustannukset itse. Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, hyvitämme palautetun tuotteen/tuotteiden ar

Maksaminen Klarnan kautta

Meillä voit maksaa kortilla tai laskulla Klarnan kautta. Jos maksat kortilla, summa veloitetaan, kun suoritat ostoksen. Jos maksat laskulla, saat laskun sähköpostitse Klarnalta (ei Vessi AS:sta), ja voit halutessasi jakaa maksut eriin, ellei toisin ole sovittu. Maksun laiminlyönnin yhteydessä peritään viivästyskorkolain mukainen korko sekä mahdolliset perintä- tai vastaavat kulut. Ellei laskussa toisin mainita, laskun käsittely ja maksun seuranta siirretään Klarnalle. Pidätämme omistusoikeuden toimitettuihin tuotteisiin, kunnes koko maksu, mukaan lukien korko ja kulut, on suoritettu.

Hinnat

Hintamme ilmoitetaan euroina ja sisältävät arvonlisäveron. Tuotteen hinta voi vaihdella myyntikanavan, jakelun ja erikoistarjousten mukaan. Hinnat voivat muuttua siihen asti, kun tilaus on tehty.

Toimitus- ja käsittelykulut

Toimitus- ja käsittelykulut lisätään jokaiseen lähetykseen voimassa olevien postitushintojen mukaan, ellei toisin ole sovittu. Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikkiin yli 50 euron tilauksiin.

Palautukset

Sinulla on peruuttamisoikeuslain mukainen 14 päivän ehdoton palautusoikeus siitä päivästä lähtien, kun saat ensimmäisen lähetyksesi tuotteen. Peruuttamisoikeus tarkoittaa, että voit peruuttaa oston avaamattoman tuotteen osalta ja palauttaa tuotteen. Jotta peruuttamisoikeus voidaan käyttää, tuotteen on oltava palautettaessa samassa kunnossa ja määrässä kuin sen vastaanotit. Jos tuotteen arvo on alentunut enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi, sinun tulee korvata arvonalennus. Hyvitämme maksamasi summan, vähennettynä toimituskuluilla, kun palautus on saapunut meille. Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteessa: asiakaspalvelu@vessi.fi, jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi.

14 päivän avoin osto-oikeus. Alennustuotteita ei voi palauttaa.

Pakkaus on oltava avaamaton ja tuote käyttämätön. Hygieniasyistä emme voi ottaa vastaan kokeiltuja tuotteita.

Lähetä palautettavat tuotteet yhdessä peruutuslomakkeen tai palautuksen syyn sisältävän kirjeen kanssa.

Palautettavat paketit on lähetettävä osoitteeseen: Tupasela / Vessi AS , Ainontie 5 / Ovet 3-7, 01630 Vantaa, Ruotsi

Postikuluja ei palauteta, jos palautat virheettömän tuotteen.

Mikäli peruutat ostoksen ja käytät peruutusoikeutta, hyvitämme tilauksen summan, vähennettynä toimituskuluilla, 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet peruutusilmoituksen.

Reklamaatiot

Oikeus valitukseen myönnetään sovellettavien lakien mukaan kaikille tuotteen vioille. Ostajan on kuitenkin tehtävä valitus kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun vika on havaittu. Valitustapauksissa, joissa on virheitä ja puutteita, kaikki toimituskulut katetaan. Jos haluat käyttää valitusoikeuttasi tai sinulla on kysymyksiä valituksista, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Mikäli haluat tehdä valituksen ostoksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Jos emme löydä ratkaisua, voit lähettää valituksen Kuluttajaneuvontaan, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Voit myös käyttää Euroopan komission verkkovalitusportaalin palveluja, mikäli olet kuluttaja, joka asuu Norjan ulkopuolella.

Asiakkaan vastuu oikean osoitteen antamisesta
Asiakkaan vastuulla on antaa oikea osoite tilausta tehdessä. Asiakkaan tulee tarkistaa osoitetiedot kassalla ja maksun yhteydessä. Valitettavasti osoitetta ei voi muuttaa tilauksen tekemisen jälkeen, sillä tilaukset pakataan ja lähetetään varastoltamme seuraavana arkipäivänä.

On erittäin tärkeää, että postinumero ja kadun numero ovat oikein, sillä Posti vaatii näiden tietojen täsmällisyyttä. Emme ota vastuuta, jos asiakas ei ole antanut oikeita osoitetietoja. Tällöin odotamme mahdollista palautusta Postilta ennen paketin uudelleenlähetystä. Asiakkaan on maksettava uuden lähetyksen postikulut. Asiakas voi myös peruuttaa tilauksen, mutta tällöin postikulut vähennetään palautettavasta summasta.

Varautuminen ja vastuunrajoitukset

Vessi AS pidättää oikeuden keskeyttää toiminnan, korjata hintoja tai kohdata toimitusongelmia olosuhteissa, jotka ovat Vessi AS:vaikutusvallan ulkopuolella.

Vessi AS pidättää oikeuden painovirheisiin, hintavirheisiin sekä muutoksiin arvonlisäverossa ja muissa verovastuumuutoksissa. Kaikki tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin varastoa riittää (kuten ilmoitettu tietyn ja yksilöidyn kampanjan yhteydessä).

Emme vastaa tuotteidemme virheellisestä käytöstä. Käytä tuotteita pakkauksessa ilmoitetun suositellun käytön mukaisesti.

Ehtojen muutokset

Näitä ehtoja voidaan muuttaa erityistarpeiden ja/tai julkisten määräysten tai lakien mukaisesti, jotka vaikuttavat näihin ehtoihin. Jos ehtoja muutetaan, sinulle ilmoitetaan siitä enintään 2 kuukautta ennen muutosten voimaantuloa. Jos haluat päättää sopimuksen ehtojen muutosten vuoksi, voit tehdä sen vapaasti. Mikäli osapuolten välistä sopimusta ei päätetä, se tarkoittaa, että hyväksyt päivitetyt sopimusehdot. Uudet ehdot julkaistaan verkkosivuillamme ja lähetetään seuraavan tilauksen yhteydessä.