OSTOEHDOT JA TOIMITUSTAVAT
Nämä ostoehdot koskevat tuotteiden ja palveluiden, eli tavaroiden, toimittamista Alankomaissa sijaitseville loppuasiakkaille.
”Myyjä” on: Vessi AS (jäljempänä myös ”me”, ”meitä”)
Y-tunnus: 926 960 636 / SE502088245101
Sähköposti: asiakaspalvelu@vessi.fi
”Ostaja” on henkilö, joka on merkitty ostajaksi tilauksessa. Ostajan nimi näkyy annetussa tilausvahvistuksessa. Jäljempänä ostajaan viitataan myös termeillä ”sinä” tai ”sinun”.
”Tuote” tarkoittaa toimitettua tavaraa.
Asiakaspalvelun yhteystiedot
Sähköposti: asiakaspalvelu@vessi.fi
Postiosoite: Vessi AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad, Ruotsi
Varasto ja palautusosoite: Vessi AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad, Ruotsi
Tietosuoja
Tietosuojakäytäntömme löydät täältä. Tietosuojakäytännön katsotaan olevan hyväksytty, ja se on osa käyttöehtoja. Tämä koskee tuotteiden ja palveluiden, eli tavaroiden, toimitussopimuksia Norjassa sijaitseville loppuasiakkaille. Vessi ei myy henkilötietojasi kolmansille osapuolille eikä vaihda tai luovuta niitä eteenpäin. Voimme lähettää sinulle markkinointiviestintää ja uutisia koskien Vessin tuotteita, palveluita, tapahtumia ja muita tarjouksia. Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa annettuasi suostumuksesi, valitsemalla ”peru tilaus” uutiskirjeidemme alalaidasta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Ostosopimuksen hyväksyminen ja ehtojen muutokset
Ostosopimus sitoo molempia osapuolia, kun tilaus on vastaanotettu myyjän toimesta. Kun tilaus on vastaanotettu, myyjä lähettää ostajalle tilausvahvistuksen sähköpostitse kohtuullisen ajan kuluessa. Tilausvahvistuksessa näkyvät tilatut tuotteet ja hinnat. Ostajan tulee tarkistaa tilausvahvistus ja ilmoittaa välittömästi myyjälle, mikäli vahvistus ei vastaa tehtyä tilausta.
Tämä ostosopimus tarkoittaa, että hyväksyt sopimusehtojen päivitykset/muutokset. Uudet ostosopimuksen ehdot julkaistaan myyjän verkkosivustolla ja/tai liitetään seuraavaan toimitukseesi.
Asiakaspalvelumme on täällä sinua varten.
Asiakaspalvelutiimimme auttaa sinua mielellään sähköpostitse ja puhelimitse arkipäivisin klo 09.00–16.00. Voit ottaa yhteyttä osoitteeseen: asiakaspalvelu@vessi.fi. Ystävällinen asiakaspalvelumme on valmiina auttamaan sinua kaikissa mahdollisissa asioissa.
Toimitus
Lähetämme tilaukset Postin kautta. Tilausvahvistus liitetään kaikkiin lähetyksiin. Jos valitsit kassalla Klarnan maksutavaksi, saat Klarnalta laskun sähköpostitse. Suosittelemme lataamaan Klarna-sovelluksen, jonka avulla voit helposti hallita kaikkia laskujasi – se on kätevä!
Noutamattomat paketit / Vastaamatta jättäminen
Jos et nouda tilausta ja olet muuten täysin passiivinen, emme saa mitään tietoa siitä, miksi pakettia ei ole noudettu. Tällainen toiminta ei täytä peruuttamisoikeuslain § 11 ja § 13 mukaisia vaatimuksia, ja menetät näin ollen oikeuden peruuttaa ostosopimuksen. Jos et maksa uudesta toimituksesta tai et halua, että lähetys lähetetään uudelleen, sinulta veloitetaan 15 euron käsittelymaksu, ja mahdollinen saldo palautetaan maksutavasta riippuen.
Jos ilmoitat meille etukäteen, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi määräajan sisällä ja pyydät Postia palauttamaan tuotteen, sinun tulee maksaa palautuskustannukset itse. Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, hyvitämme palautetun tuotteen/tuotteiden arvon.
Maksaminen Klarnan kautta
Meillä voit maksaa kortilla tai laskulla Klarnan kautta. Jos maksat kortilla, summa veloitetaan, kun suoritat ostoksen. Jos maksat laskulla, saat laskun sähköpostitse Klarnalta (ei Vessi AS:sta), ja voit halutessasi jakaa maksut eriin, ellei toisin ole sovittu. Maksun laiminlyönnin yhteydessä peritään viivästyskorkolain mukainen korko sekä mahdolliset perintä- tai vastaavat kulut. Ellei laskussa toisin mainita, laskun käsittely ja maksun seuranta siirretään Klarnalle. Pidätämme omistusoikeuden toimitettuihin tuotteisiin, kunnes koko maksu, mukaan lukien korko ja kulut, on suoritettu.
Hinnat
Hintamme ilmoitetaan euroina ja sisältävät arvonlisäveron. Tuotteen hinta voi vaihdella myyntikanavan, jakelun ja erikoistarjousten mukaan. Hinnat voivat muuttua siihen asti, kun tilaus on tehty.
Toimitus- ja käsittelykulut
Toimitus- ja käsittelykulut lisätään jokaiseen lähetykseen voimassa olevien postitushintojen mukaan, ellei toisin ole sovittu. Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikkiin yli 50 euron tilauksiin.
Palautukset
Sinulla on peruuttamisoikeuslain mukainen 14 päivän ehdoton palautusoikeus siitä päivästä lähtien, kun saat ensimmäisen lähetyksesi tuotteen. Peruuttamisoikeus tarkoittaa, että voit peruuttaa oston avaamattoman tuotteen osalta ja palauttaa tuotteen. Jotta peruuttamisoikeus voidaan käyttää, tuotteen on oltava palautettaessa samassa kunnossa ja määrässä kuin sen vastaanotit. Jos tuotteen arvo on alentunut enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi, sinun tulee korvata arvonalennus. Hyvitämme maksamasi summan, vähennettynä toimituskuluilla, kun palautus on saapunut meille. Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteessa: asiakaspalvelu@vessi.fi, jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi.
14 päivän avoin osto-oikeus. Alennustuotteita ei voi palauttaa.
Pakkaus on oltava avaamaton ja tuote käyttämätön. Hygieniasyistä emme voi ottaa vastaan kokeiltuja tuotteita.
Lähetä palautettavat tuotteet yhdessä peruutuslomakkeen tai palautuksen syyn sisältävän kirjeen kanssa.
Palautettavat paketit on lähetettävä osoitteeseen:
Vessi AS, Sågverksgatan 15, 65221 Karlstad, Ruotsi
Postikuluja ei palauteta, jos palautat virheettömän tuotteen.
Mikäli peruutat ostoksen ja käytät peruutusoikeutta, hyvitämme tilauksen summan, vähennettynä toimituskuluilla, 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet peruutusilmoituksen.
Reklamaatiot
Oikeus valitukseen myönnetään sovellettavien lakien mukaan kaikille tuotteen vioille. Ostajan on kuitenkin tehtävä valitus kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun vika on havaittu. Valitustapauksissa, joissa on virheitä ja puutteita, kaikki toimituskulut katetaan. Jos haluat käyttää valitusoikeuttasi tai sinulla on kysymyksiä valituksista, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Mikäli haluat tehdä valituksen ostoksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Jos emme löydä ratkaisua, voit lähettää valituksen Kuluttajaneuvontaan, Skippergata 8-10, 0152 Oslo. Voit myös käyttää Euroopan komission verkkovalitusportaalin palveluja, mikäli olet kuluttaja, joka asuu Norjan ulkopuolella.
Asiakkaan vastuu oikean osoitteen antamisesta
Asiakkaan vastuulla on antaa oikea osoite tilausta tehdessä. Asiakkaan tulee tarkistaa osoitetiedot kassalla ja maksun yhteydessä. Valitettavasti osoitetta ei voi muuttaa tilauksen tekemisen jälkeen, sillä tilaukset pakataan ja lähetetään varastoltamme seuraavana arkipäivänä.
On erittäin tärkeää, että postinumero ja kadun numero ovat oikein, sillä Posti vaatii näiden tietojen täsmällisyyttä. Emme ota vastuuta, jos asiakas ei ole antanut oikeita osoitetietoja. Tällöin odotamme mahdollista palautusta Postilta ennen paketin uudelleenlähetystä. Asiakkaan on maksettava uuden lähetyksen postikulut. Asiakas voi myös peruuttaa tilauksen, mutta tällöin postikulut vähennetään palautettavasta summasta.
Varautuminen ja vastuunrajoitukset
Vessi AS pidättää oikeuden keskeyttää toiminnan, korjata hintoja tai kohdata toimitusongelmia olosuhteissa, jotka ovat Vessi AS:vaikutusvallan ulkopuolella.
Vessi AS pidättää oikeuden painovirheisiin, hintavirheisiin sekä muutoksiin arvonlisäverossa ja muissa verovastuumuutoksissa. Kaikki tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin varastoa riittää (kuten ilmoitettu tietyn ja yksilöidyn kampanjan yhteydessä).
Emme vastaa tuotteidemme virheellisestä käytöstä. Käytä tuotteita pakkauksessa ilmoitetun suositellun käytön mukaisesti.
Ehtojen muutokset
Näitä ehtoja voidaan muuttaa erityistarpeiden ja/tai julkisten määräysten tai lakien mukaisesti, jotka vaikuttavat näihin ehtoihin. Jos ehtoja muutetaan, sinulle ilmoitetaan siitä enintään 2 kuukautta ennen muutosten voimaantuloa. Jos haluat päättää sopimuksen ehtojen muutosten vuoksi, voit tehdä sen vapaasti. Mikäli osapuolten välistä sopimusta ei päätetä, se tarkoittaa, että hyväksyt päivitetyt sopimusehdot. Uudet ehdot julkaistaan verkkosivuillamme ja lähetetään seuraavan tilauksen yhteydessä.